Om Vården

Ja. Man läser ju nu dagligen hur det går till inom Äldreomsorgen.
Om hur dem behandlar dem äldre. Låta dem ligga si och så länge. Och jag själv vet ju hur det är inom vården. Jag själv är ju inom det. Eller var rättare sagt.  Just nu har jag inge jobb alls. Men man har sett hur det går till. Och hur dem hanterar dem.  Jag gör mitt bästa när jag är där och jobbar. tar det lugnt och stilla.
Men när man försöker göra det lugnt och stilla. blir bara dem andra arga och man ska skynda på som tusan. Jag som var Springvikarie/vikare.
Kan ju inte göra så mycket. Eftersom man inte är anställd där. för jag vet vad som skulle hända om man så något till någon.... Jag som Person vill ju ta det lugnt och stilla med dem. Låta det gå i deras takt. För det är det man ska göra. Låta det gå lugnt och stilla. Men  i dagens läge så ska allt gå på stört...
Dem äldre blir förvirrade och upphetsade. Och inte vet vart dem ska ta sig till. Och det är förjävligt...

Men Ja. Finns ju ställen man jobba på som verkligen tog hand om dem äldre. Det var som ja ett paradis för mig som äldre i alla fall.  Fick sova hur länge man ville. Fick mat,dryck,frukt gå ut nästan jämt.. Det är så jag vill bo när jag blir gammal... Men man vet ju inte vart man kommer att hamna. Och hur dem ser på dem äldre när jag börjar nå 80 år. Det vet man inte. Och det vill  jag inte veta heller.

Kommentarer
Postat av: Karin

hehe ja gott så länge man blir serverad:p

2008-11-27 @ 14:15:27
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Dockmamman som blivit Häxmamman

Visst är det hemskt att det ska vara hemskt på en del ställen, jag har upplevt både dåliga och bra...



Men jag vill ha som du säger när jag blir gammal, jag förkänar det som gammal människa, vi ska respektera dom för de har gjort sitt och bör få ha en härlig åldringsvård.



Kanske vi möts med en rullator på ett Pro bingo sådär om en 30 år 'Ler*



Ha det gott/Kram

2008-11-29 @ 06:48:21
URL: http://stickmonster.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn här=):
Kom ihåg mig?=)

E-postadress: (publiceras ej) Bara jag som ser=)

URL/Bloggadress: Skrivs här

Dina egna ord här:

Trackback
RSS 2.0