"Brott Lönar Sig Aldrig"

Det är ett väldigt bra mening det.
Och jag kommer nu skriva lite om det som jag nu läste igår på "
Aftonbladet" Om att dem kanske ska sänka "Straffbarhetsålder"    Och när jag läste det så fick man sig en liten chock att nu redan nu. har dem fått upp öronen.
Om att det kanske måste krävas att den sänks.  För nu i dagens så kallade  "Samhälle" Så begår 12-15 åringar brott som aldrig tidigare gjort. Och dem förtjänar då att ta sitt straff.

Är dem små barnen som dem säger så pass mogen att dem Misshandlar,Rånar,Väldtar,Dräper. Så är dem mogen nog att ta sitt straff. Och sänk fängelsevitsen till 15 tycker jag. Det räcker fan inte med att "Socialtjänsten" tar över när personen inte är myndig. Det ända dem säger är "Ajabaja,så får du inte göra" Nå mer gör dem inte. Det räcker inte. Släng in dem och kasta nyckeln. För dem ska fan inte bete sig som dem gör.  Dem ska lära sig "Vett o Etikett" Redan från när dem börjar på att gå.
Och sen en person som sa. "Beatrice Ask"  Hon säger nej till detta. Hon sa:  "Tanken på att straffa barnen  är främmande för dem" Är det främmande när dem vet att dem begår brott?? Det tror jag inte.

Sen en annan sak. Jag är inte Jag säger det INTE Rasist eller Nazist.  Men så länge dem här utomstående personerna som kommer in i Sverige och beter sig som skit. Ska ut härifrån. Dem kommer hit för att få hjälp. Inte för att Dräpa,Misshandla,Råna Våldta. Dem kommer hit och vill ha hjälp.... 
Så länge dem håller sig på det "Torra" Så kan dem få stanna. För mig. Dem som sköter sig och håller sig till lagarna har jag ingenting emot. Men dem som begår brott. Tycker jag ska ut härifrån på Livstid.  


Sen en sak till.   Höj straffen. Dem är för lindriga Och oänsiga. Som man nu ser i dagens läge. Är det lindrigare att dräpa och våldta,  än att förskingra pengar eller innehava narkotika. Det får man nu dubbelt så mycket straff för än att begå Rån,Mord. m m. Fan. Se till Rättsystemet för i helvete. Höj allt. livstid ska vara livstid och inte 14 år eller vad det ligger på.

Man blir så förbannad

.


Kommentarer
Postat av: Jea

jag förstår din ilska det är så att socilaen ska ta dom och säga ajabaja suck och sen det med att mord och rån fårn mindre staff än narkotikainnehva och försingra pengar det är så j*vla fel tycker jag.

2008-10-04 @ 17:04:30
URL: http://jea.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn här=):
Kom ihåg mig?=)

E-postadress: (publiceras ej) Bara jag som ser=)

URL/Bloggadress: Skrivs här

Dina egna ord här:

Trackback
RSS 2.0