Så Kan det vara/gå

Ja.  Idag så var man upp och skulle hämta ut sin Medicin Ja då är det slut.
SÅ var det sist jag skulle hämta ut nå Medicin med. Slut slut.  Men det kommer imorgon trodde hon. 
Så man får hoppas på det då. Får sen har Apoteket Stängt här i särna till på Måndag igen.
Det har bara öppet från  Måndag till Onsdag.  Så dåligt tycker man.  Blir ju bara sämre och sämre.. 
Men en sak är ju bra här.  Den Medicin som hjälpte mest av de jag brukar ta. Är slut i sortimentet.
Men Särna hade några kvar, Så jag köpte 2 brukar. Så man har. 

Läkaren så det att.  Istället för att bara ta av den dyra tabletten Så ka jag först ta av dem här.
Sen om det inte hjälper så kan jag ta den dyra. För att inte slösa helt och hållet på dem.
Det är ju bara 6 st som jag fick utsrkiver Så det är ju inte så roligt när dem tar slut så fort.

Det var ju många olika varianter av samma sort som han räkna upp som jag kunde ta

*Sprutor.  Ja då är det vara 2 eller 3 st i ett paket. som det bara är att injeksera Men då kosta dem över 400 kr.

*Nässpray.  En flaska på vad sa han.  20 Mg Och den kosta runt 300 kr om inte mer.
Men det lilla är att det är rätt svårt med det. 
För om man skulle missa med sprayningen och missa alltså att man prickar rätt i näsan så allt åker in.
OM man skulle det. Så är det att slänga pengar i sjön.
Och man fick bara spraya 1 gång per dag.

*StoPiller/Supp.  Som jag då vägrar att ta. en tablett på nästan 1 dm
Och köra upp den där bak.  Nej tack.

*Tabletter . Som jag då fick ta. För att det lönar sig penga mässit. 6 st. T
ror att det skulle gå på mellan 340/400 kr. Så man kan säga att det nästan är 60/80 kr tabletten Dyrt men. V
ad gör man inte för att slippa denna migrän.


Kommentarer
Postat av: Linda

okej nej skit i det då! Nu ville jag bara hjälpa dej! Du vill ju inte ha hjälp!

2008-10-07 @ 18:00:33
URL: http://lindaskriver.blogg.se/
Postat av: i

Du tänker mer på pengar än om hur du mår ;)

2008-10-07 @ 18:35:37
URL: http://gullgull.blogg.se/
Postat av: Jea

det var mig inget bra apotek som inte är öppet fårn måndag till fredag iaf. Ja det lönar sig bst med tabläter och änklare kan jag tänka mig.

2008-10-07 @ 18:54:42
URL: http://jea.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn här=):
Kom ihåg mig?=)

E-postadress: (publiceras ej) Bara jag som ser=)

URL/Bloggadress: Skrivs här

Dina egna ord här:

Trackback
RSS 2.0