Piskor o Slagdrängor


Larz Kristerz  Vidare ännu en gång i DansbandsKampen..  Vad är det som är det speciella med dem!!!  Att dem bär nästan 40 år gammal Helteckande klädsel. Men höga boots. Och läderPisker. Och sjunger sina nestämda Låtat. enbart 70 tals dänger. Som ingen vill lyssna på längre. Och enstaka nutida låtar. Eller är det specilla skäggstumpar och hästsvansar som gör dem så Speciell.    Att dem kommer från Älvdalen hör ju till saken med.  Att det enbart är Älvdalingar som röstar fram dem. Och tycker dem är bra. Att tycka att gamla gubbar är bra på att sjunga och spela!!!  Förstår jag inte. Dem borde ha lagt trumpinnarna och gitarrerna på hatthyllan för länge sen.

Spelar en massa Slagdränger som låter som kråkor. Och sjunger som kräsna änder. . .


Nej Tacka vet jag då gruppen Scotts.  Dem har talang. Dem har musiken. Dem har sången, rösten. Helheten i vad en Dansband ska ha. Dem gick vidare och det är ju den stora huvudsaken


Nästa vecka blir då tufft för Slagdrängarna=)  Då Nova kommer att spela.  Och veckan där på  Jannez.   Då kan vi tala om musik i högklass.

Kommentarer
Postat av: Dragana

Svar: Men det är ju inte så långt upp i landet!? Och redan snö! Hmm!

2008-11-08 @ 22:36:07
URL: http://iseedee.blogg.se/
Postat av: LOOLA

har du blitt bög på sistone eller?



Finns bara ett svar: AVUNDSJUKA SÄRNINGAR!

2008-11-09 @ 00:04:33
URL: http://gullgull.blogg.se/
Postat av: Anno0o~

Neeej neej :D nu håller jag inte med dig :D Larz Kristerz är riktigt grymma, vet inte hur många gånger jag varit och dansat till dom på boggberget. Dom har verkligen allt ett dansband ska ha och behöver inte playback för att erövra publiken ;) att dom sen kommer härifrån och talar underbar älvdalska är ju ett extra plus som heter duga ;)

2008-11-09 @ 14:26:21
URL: http://mizzsunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn här=):
Kom ihåg mig?=)

E-postadress: (publiceras ej) Bara jag som ser=)

URL/Bloggadress: Skrivs här

Dina egna ord här:

Trackback
RSS 2.0