Att Ha & Inte Ha

Ja det kan man undra sig. 
Det finns en hel del saker som man vill  ha nu här i livet.



 

*...Jobb...*
Vill verkligen ha ett jobb nu.  Hatar att gå hemma och inte göra något. Men man kan inte göra mer än att man går runt/skickar in på jobb. Det är upp till dem sen och Avgöra om man får det eller inte.  Givetvis ringer jag ju och undrar hur det går med ansökan. men dem ska kontakta mig när dem här ett svar.  Nå mer kan man inte göra.  Man visar ju intresse för det. men.

* ...Kärlek...*
Ha en partner som man kan dela sin tillvaro med. Kunna prata med. Umgås med. Gosa med. Leva livet med. Göra allt. Men den har heller inte kommit till mig.  Man hittar aldrig någon som passar en. Det finns alltid något negativt i det. Man är ju som man är.  en Positiv, Glad, Omtänksam, Ödmjuk, Snäll, Lite envis, Artig, Glad HumörFör snäll ibland, Är vad man hört om sig själv att man är...  Men vem har inte nå Negativa sidor om sig själv sen då?. Alla har ju sin del av en sida som inte är så bra. Men Varför ska andra bli mer drabbade.

*...Boende...*
Någonstans att bo. Där man vet att man kan kännas sig hemma. Och att man vet att man har saker kring sig som man kan göra. Någonstans inte i Särna. eller Dalarna över huvudtaget. Någonstans där man knappt känner någon. Där man får "Börja om från början"  "Ett nytt Start på livet" Ibland vill man bara bort. Långt bort.  Och den drömmen skall jag snart förverkliga..  

*...Vänner...*
Vänner, Det är just ingen lyx., Men dem är få.  Väldigt få.  Man vill träffa nya vänner. Skaffa nya vänner. Men det är inte så himla jävla lätt, När man blir behandlad som man blir.  Man träffas så ofta fel person. I början tror man att personen är en hygglig en. Men det kommer fram till att det är inte sant. Så  när ska man kunna få träffa någon värdig person. Någon ny som man kan bekanta sig med. Men vill ju ha fler vännen. Men jag håller dem jag har så nära mig jag kan...

*...Personer...* 
Finns det en del som man helst vill bara slippa.  Sådana personer som bara förstör och utnyttjar en.  Som bara finns där som en ankare som bara drar ner en i skiten.. Och skrattar åt en när man mår som man mår. Och bara finns där när man har något som dem inte har. Och bara tigger, utnyttjar en till max. Sen när allt inte finns. Då är man som vinden..

*...Migränen...*
Den vill man slippa.  Jag mår så jävla dåligt ibland när den kommer. Ofta ligger man bara och kräks och kan inget annat göra. Medicin Hjälper inte. Det är så dåligt.  Det finns en sorts som hjälper. Men den är så klart så dyr.  Jag önskar ibland att jag kunde bara vakna upp en morgon. Och bara veta att jag kommer att få slippa den. Men det kommer nog inte. Jag kommer att få leva med nästan ständig migrän.  Men nu har man haft tur. Några dagar har gått utan att man fått dem.  Man Lever så gott man kan, När den inte finns där.  Jag önskar  att inge ska få uppleva det jag gör när jag har så ofta migrän..



 


Kommentarer
Postat av: Thess

tack skall du ha :D

2008-09-25 @ 16:11:23
URL: http://theresemaria.blogg.se/
Postat av: My

Tack för kommentaren. Mm, hunden är fin. Dock killens hund, men iaf.. :) Hoppas allt är bra med dig?

2008-09-25 @ 16:25:52
URL: http://mylika.blogg.se/
Postat av: i

Bra skriver. Jag finns alltid för dej <3

2008-09-25 @ 17:37:55
URL: http://gullgull.blogg.se/
Postat av: Frida

Superbra skrivet! Förstår att du vill flytta och börja om på nytt, de har jag gjort, de är så jäkla skönt ska jag säga dej! Men otroligt ensamt utan vänner.. Du kan ju flytta hit till örebro :p Kram

2008-09-25 @ 22:37:01
URL: http://fidixx.blogg.se/
Postat av: malin

jo ja bestämde mig igår att de va dax att börja säga irfån men de jobbiga e att ja aldrig kommer på nått att säga ifrån me om man står å tjafsar me nån förrens dagen efter, ja kan typ tänka så här:" fan jag skulle sagt de å de å de igår till henne" hehe seg tänkt ja e kanske:P

2008-09-26 @ 00:14:11
URL: http://pappasflickamalinw.blogg.se/
Postat av: i

Kan väl lika gärna hända på blogg som på bilddagboken :P hoppas dom hackar lunar snart :P

2008-09-26 @ 00:28:07
URL: http://gullgull.blogg.se/
Postat av: mait

hej poop :)

du är alltid välkommen ner till mig <3

2008-09-28 @ 16:29:30

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn här=):
Kom ihåg mig?=)

E-postadress: (publiceras ej) Bara jag som ser=)

URL/Bloggadress: Skrivs här

Dina egna ord här:

Trackback
RSS 2.0