Film Tips

Motstånd (Defiance)

'
Genre:
Drama, Krigsfilm

Handling:
.Tre bröder, , som än i dag omtalas som de okända hjältarna, vågade trotsa nazisterna under andra världskriget och
räddade 1 200 liv, lika många som den betydligt mer berömde Oskar Schindler.

När deras familj tragiskt splittras av de tyska invasionsstyrkorna under ockupationen av
Polen väcks en låga ingen kan släcka inom dem. Många vänner och familjemedlemmar mördas skoningslöst
av tyskarna. Men istället för att ge upp och fly, bestämmer de sig för att stanna och överleva. De gömmer sig i de
otillgängliga skogarna som omger deras hemort och med sig tar de hela sin bys befolkning.
Med den täta skogen som bas bekämpar de sina fiender
smart och skoningslöst. Deras mod och vilja att överleva är deras ultimata vapen.


Mina Ord:
Ja det är rätt mycket som yrar nu omkring i skallen på mig om vad jag skall skriva om denna film. Vissa gånger hittar man inga ord
för det som hände dessa personer.
Filmen är då baserad på en verklighets historia som har berättats efter detta. Som nu i nutid har blivit film.
Med en Stor Stjärna i spetsen.... Filmen i sig är rätt lång. lite mer än 2 timmar.
Men spänning från början till slut... 
GripandeDrama kan man lägga till med.. i denna film. Actionfylld.    En gnutta kärlek.
Men i helhet en riktigt bra film.

Rekommenderas:
Ja

Betyg:
++++

Trailer:

Kommentarer
Postat av: Häxstickade mamman i Jämtland

Denna film ska jag se, finns den att köpa nu?



Jag kan inte få nog av dessa filmer från andra världskriget, har alltid läst om judar, antinazister, ja allt vet inte varför, jag tror att det är för att jag söker hur en människa kan vara så ond och få med sig så många på så kort tid...



Men sedan gillar jag krigsfilmer med handlingar, var på bio och såg Män som hatar kvinnor och Unborn så the Moviestar är jag lite i alla fall om jag inte sitter hemma och ser på film...



I morgon ska jag iväg å pimpla med gubbens jobb, de bjuder på mat, dricka kaffe och alla barn får pris och det är ejäla priser, var dit ifjol och det var himla trevligt...



Hoppas att du får en bra fredag den 13:e, akta dig för att gå under stegar och svarta katter Tvi, tvi, tvi



Kramar från en tokig Häxmamma

2009-03-13 @ 08:39:34
URL: http://stickmonster.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn här=):
Kom ihåg mig?=)

E-postadress: (publiceras ej) Bara jag som ser=)

URL/Bloggadress: Skrivs här

Dina egna ord här:

Trackback
RSS 2.0